České limity content marketingu v praxi

České limity content marketingu v praxi

Známá poučka zní, že už není jiný marketing než content marketing. Ale platí to i v praxi a umí české firmy s obsahem efektivně pracovat? Ať si každý odpoví sám. Fakt je ale ten, že v českých luzích a hájích není jednoduché a obvyklé přinášet originální obsah vznikající uvnitř značky, který by opravdu dokázal bavit, inspirovat a zapojit masy. Pár lidí se o to vážně pokouší, ale jen málo z nich to opravdu dělá. Důvody? Nedůvěra v nový, neproduktový content. Tradiční pojetí reklamního byznysu. Slabá schopnost marketérů přesvědčit vedení. Zaměření na okamžité obchodní výsledky. To jsou ve zkratce limity, které znemožňují firmám uplatnit strategii obsahového marketingu do praxe.

Realitou bývá situace, kdy se marketérům podaří vedení přesvědčit k nové strategii, ale té je věnován jen zlomek rozpočtu a logicky tak má malý potenciál na dostatečný zásah. Následně je vedením firmy tato nová strategie odvrhnuta jako nefungující a neúspěšná. V porovnání s TV reklamou, online bannery, OOH a dalšími tradičními reklamními formáty se pak content marketing může jevit jako zbytečné vyhazování peněz. Na otázku „A co nám to přineslo?“ je pak složité skládat argumenty.

Aby byla strategie obsahového marketingu opravdu dlouhodobě funkční, je třeba se jí věnovat naplno. Zabalit do ní celý marketingový mix a nedělat kompromisy. A co vlastně má obsahovat takový contentový balíček, aby nevypadal jako předražený zajíc v pytli? Obsah má představovat esenci značky. Ukazovat její smysl, záměr její existence. Obsah ale nemusí mluvit hned napřímo. Naopak. Originálním způsobem objevuje to, čím je značka jiná. Tento exkluzivní obsah má prostupovat všemi komunikačními kanály. Cílem není primárně prodej. To je obvyklý mýtus. Obsah má přinášet nová témata, příběhy, videa, fotky, blogy, komentáře… Má vytvářet komunitu spjatou se značkou. Kdo tlačí na pilu a ve špatný okamžik staví prodejní pulty, zboří celou stavbu.

Ale jen málo firem má v Česku tu trpělivost. Kdo si ale počká, dočká se stavu, kdy jsou výsledky lehce měřitelné se silným potenciálem pro zapojení na sociálních sítích a PR.


admin